13 oktober 2013

Plastic fantastic igen.

Jo, om man är på loppis och inte hittar något vettigt, så kan man alltid gå till plasthörnan. Även på Erikshjälpen i stan där prissättningen börjar bli smått barrock, inget i porslinsväg går att köpa, kan man hitta guldkorn i plasthörnan.

Den här låg länge i kundkorgen. En ishink från Husqvarna, i fint skick. Men med en prislapp på 75 kronor la jag tillbaks den på hyllan i sista sekund. Det var ett misstag tyckte sambon, som på frågan "Köpa?" svarade "KÖP" på sms:et, en timme för sent... Det grämer mig lite. Kanske måste åka tillbaks på tisdag när dom har öppet igen och hoppas på det bästa.


Dessa små glasunderlägg däremot, 8 kronor för alla tre passerade dock kassan. På plats var de ihoptejpade så bara det översta syntes. Det var med glädje jag upptäckte att det var olika blommor på alla tre. Det var med lite bitterhet jag upptäckte att det ena (den lila som jag gömt lite), hade en rätt stor grop/fläck mitt på blomman. Fult att tejpa ihop dom och gömma defekter tycker jag! Dom hamnar i barnens kök och får agera tallrikar till kakkalas.


 


Med en trebarnsskara hemma kan man inte ha för många plasttallrikar. Denna djupa i bästa gula färgen var i perfekt skick, till och med etikett med skötselråd på baksidan, så för 15 kronor fick den följa med hem.


 
Sist men inte minst en samling glada glas som jag inte kunde motstå, även om dom inte var jättebilliga, även om dom troligen inte är särkilt gamla, även om dom är utan märkning, bara "Made in Italy" står det i botten. 105 kronor för setet var i saftigaste laget, men ibland så bara måste man. När mannen kommer hem får jag nog säga ungerfär 60 för setet, om det ska bli godkänt. Det fungerar ju tills han läser det här iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar